Abdul Hadi Ingatkan Ahli Jangan Tumbangkan Kerajaan Pimpinan PAS

KUALA LUMPUR: Ahli-ahli PAS diingatkan tidak menjadi “penebuk kapal” untuk menjatuhkan kerajaan yang diperintah PAS, demikian kata Presidennya, Tan Sri Abdul Hadi Awang.

Berucap di penggulungan Muktamar PAS kali ke-69 hari ini, Ahli Parlimen Marang itu berkata, sekalipun ada kelemahan di negeri diperintah parti itu, semua ahli perlu bersama memperbaikinya bukan bertindak mendedahkan kepada lawan.

“Jangan ada kalangan ahli menjadi penebuk kapal. Kita kena pertahan (negeri) parti kita memerintah. Kelemahan kita tolong jangan dedah kepada lawan.

“Pemimpin cawangan, kawasan juga perlu bantu wakil rakyat Parlimen dan DUN yang menang, begitu juga kawasan wakil rakyat lemah perlu dibantu…ini penting untuk meneruskan kerajaan kita perintah,” katanya.

Sementara itu, Hadi mencabar kerajaan membanteras isu kaum, agama dan institusi diraja (3R) yang sebenar.

“Ambil tindakan kepada mereka yang mencabar undang-undang syariah, fatwa, rasul, mencabar raja yang menjadi ketua agama dan mencabar umat Islam.

“Ini tak boleh dibiarkan, kita wajib bangkit menentang. Inilah 3R yang sebenar yang tidak boleh dicabar. Kita akan bertindak kepada mereka yang mencabar perkara ini, bagaimana kita nak bertindak tunggu dan lihat,” katanya.

Beliau turut memberi amaran PAS pernah menggerakkan himpunan membantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) dan tidak mustahil mengulanginya.

BBerkaitan

Latest articles